sobota, 8 czerwca 2013

Mostek Weisera

Kładka dla pieszych nad nieistniejącą linią kolejową do Kokoszek, prowadząca do nieistniejącej zagrody i starego , nieczynnego żwirowiska. Została wybudowana w 1913 roku.

Zasłynęła dzięki książce Pawła Huelle "Weiser Dawidek". Akcja debiutanckiej powieści gdańskiego pisarza rozgrywa się w jej okolicach. I to właśnie książce napisanej w 1987 roku obiekt zawdzięcza swoją nieoficjalną nazwę "Mostek Weisera".

5 czerwca 2013 odbyło się wyburzenie mostku, ponieważ przebiegać tu będzie Kolej Metropolitarna.

Nieposiadam niestety fotek sprzed wyburzenia :(





















2 komentarze:

Orka pisze...

Ooo, a ja byłam po drugiej stronie-od sowieckiego natarcia :) Ale zdjęć nie mam, mam filmiki, których na razie nie umiem złożyć do kupy, może pokażę za jakiś czas :)

Ewelina pisze...

Ja mam duży sentyment do tego miejsca. Mieszkałam na Strzyży w zeszłym roku (przez około rok) często spacerowałam tam z wózkiem tą trasą do Brętowa, a jak Synuś nauczył się chodzić to sam dreptał :)
A Mostek Weisera miał swój urok. Książkę Pawła Huelle "Weiser Dawidek" też przeczytałam... całkiem wciągająca.